Chvala Linuxu - den siesty, rano

Čtvrtek Únor 14 08:27:37 CET 2013

Jo, máte pravdu v tom, že je to bludný kruh, protože stejně se pak můžete zeptat "a kdo/co kontroluje ty programy které simulují chybu testující safeguarding systém... ?"
Nevím jak současný HW ale v Ramoně i v Tamaře bylo z pěti pater desek logiky v měřící jednotce vždy celé jedno patro pouze pro diagnostiku a simulaci provozu těch zbylých pater a k mým nejhorším zážitkům patřilo to, když jsem zjistil že ten simulační HW dělá nějaké chyby kvůli kterým nejsem schopen hýbat tím ostrým HW abych našel chybu v něm...
Domnívám se že prostě na určité úrovni se vždy musí někdo koncepčně rozhodnout a říct " a dost..."

Zdravím
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Thursday, February 14, 2013 6:49 AM
To: HW-news
Subject: Re: Chvala Linuxu - den siesty, rano

Zdravim,
  tak v tomto mne neutvrdil Linux, ale systemy, se kterymi pracuji ja, a to klasicke telefonni ustredny.
  Uvadi se, ze programove vybaveni systemu EWSD (ustredna od Siemense) obsahuje zhruba 30% aktivniho software (ktery opravdu telefonuje), zatimco zbylych 70% predstavuje tzv. safeguarding - diagnostika, at uz trvale bezici nebo na vyzadani, vyhledavani chyb behem chodu systemu, jejich automaticka korekce a predchazeni dalsim, neustale kontroly konzistence vsech databazi (na discich i v pameti), "propiskavani" hardware (spojovaciho pole a prenosovych cest) pred zacatkem kazdeho hovoru atd. Ale kdo zkontroluje safeguarding ? Jde to az tak daleko, ze ve stanoveny cas se (samozrejme softwarove) aktivuji specialni obvody (nebo programy), ktere simuluji vznik zavady a testuje se, zda safeguarding zavadu objevi, zaregistruje a fixne (v tomto pripade automatickym prenutim z aktivni jednotky na zalozni).
  Malicko si rypnu - existuje jista velka, prevelka organizace, ktera provozuje jisty nejslozitejsi aparat momentalne na zemi existujici, a ja si nekdy pri studiu logu z toho aparatu trham vlasy a rikam si - kdyby tam pouzili alespon desetinu z techto safeguarding principu, ktere umi kazda "blba" ustredna, nebylo by tolik prostoju zpusobenych zhroucenymi procesory kdesi v tunelu, nahle se odmlcujicimi servery z duvodu, ze kdosi ma ze sveho kompu v uzamcene kancelari pusteno 30 klientu nejake aplikace a ty ten server pretezuji, pripadne zrestartovana jednotka si zapomene pri bootu nastavit realny cas a chybnymi timestampy "otravi" polovinu site :-). Ale chapu, ze toho softu je tam tolik, ze napsat jeste vice nez jednou tolik "jen" z duvodu safeguardingu asi nebylo v lidskych silach...
  Zdravi Pavel