Round float24

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Únor 13 14:33:02 CET 2013

Nie. Takto by to bolo, kebyze sa pouzije "prirodzeny" binarny
semilogaritmicky tvar, lenze to tak nie je. IEEE754 je navrhnuty
specificky pre kodovanie desiatkovych cisiel, takze to kodovanie je
navrhnute s ohladom na zachovanie celociselnej casti cisla. Exponent je
len akosi "dodatocne" posunuty tak, aby mantisa padla do predpisaneho
rozsahu. Inaksie povedane, int x = cokolvek; float y = (float)x; ma za
nasledok cislo, ktoreho desatinna cast je vzdy nulova.

Na druhej strane float24 nie je standardny typ, takze nemusi mat tuto
vlastnost, takze sa asi bude treba obratit na dokumentaciu k prekladacu.

Inak by ste mi nemali verit nic, co poviem v suvislosti s floatom, lebo
uprimne povedane v tom dost plavam... :-)

wek