Aky graficky displej na bastlprojekt?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Únor 13 06:35:59 CET 2013

> Vlákno sleduji, takže vím, že to prý není ono, ale všechny podmínky holt
> splnit nelze.

Presne kvoli tomu sa pytam. Ak by to bolo take jednoduche, tak na to snad pridem aj sam, nie? :-)

> Požadavek na dlouhodobou dostupnost splňují opravdu jen krámy
> s plechovým rámečkem a DPS, co vypadají jak textové a mají max 128x128, spíš
> ale 128x64.

Toto zase nie je celkom pravda. Dlhodobo dostupne su aj niektore TFT moduly v "priemyselnych" rozliseniach ako su prave QVGA spomenute panom kolegom Ciprianom (pisane s i :-) ). Tam je vsak problem v inom aspekte dostupnosti, menovite v nevagonovych mnozstvach...

> Dokonce se dají sehnat i velmi levně, i ale ne v obchodech v ČR.

Je dramaticky rozdiel medzi dodavatelom, ktory garantuje urcitu kvalitu a dlhodobu dostupnost (citaj: vo vacsie pripadov  ma on, alebo jeho dodavatel velke mnozstvo produktu na sklade resp. ma vybudovane pomerne unikatne dodavatelske cesty); a medzi "cloudom" viac ci menej pokutnych predajcov bez zazemia a referencii, ktori sa k tovaru dostavaju skor cez "prilezitosti" (typu ukoncena vyroba, alebo "spadlo z kamiona"). Ako som pisal, pre tento ucel (bastlenie) sa mi zda ako vysoko prijatelne mat moznost kupit ten isty alebo 100% ekvivalentny displej jednak v "cloude", lacno, ale aj v "skutocnom" obchode, hoci aj draho.

> Osobně bych to taky směřoval k displeji do mobilu, klidně třeba ten níže

U mobilov sa obavam tej dlhodobej dostupnosti. Ak je to tak, ako pan kolega Ciprian pisal, ze QVGA modul ktory uviedol u 2 predajcov na e-bayi sa predava uz 6 rokov, a pokojne to tak moze byt, zda sa mi, ze to je vacsia sanca, ze bude aj o dalsich 6 rokov. Ledaze by ste mi ukazali prstom na mobil, ktory je tak vyrazne popularny, ze je tiez sanca ze aj o 5-6 rokov bude este dopyt a ponuka displejov nan. Mam vsak v tomto pripade svoje obavy... :-)

"Vsetko bude inak" nie je celkom pravda, priemyselne standardy tych 5-6 rokov obvykle vydrzia. A u bastlprojektu je uvodna faza nadsenia, a potom je dlhy chvost, kde je uz velmi malo pravdepodobne, ze sa najde niekto kto je ochotny a najma schopny spravit zasadnejsie zmeny.

Ale kazdopadne dakujem za vsetky podnety a diskusiu.

wek