Akoze curve tracer, was: Hardwarova otazka

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Neděle Únor 10 13:59:29 CET 2013

Dobry den,

este by som sa vratil ku vcerajsej debate. Budem pokracovat v texte.

2013/2/10 Miroslav Mraz <mraz na seznam.cz>:
> V textu

> Tak hluboko do teorie se nepouštím. Odměřím a buď je to dobře nebo ne.

Ja som skoncil pri tych nelinearnych prvkoch preto, lebo som sa
zaoberal kompatibilitou a zaujimalo ma, odkial sa beru rozne odchylky
a javy, ktore sa linearnymi prvkami vysvetlovali len tazko. A potom z
praxe pri ozivovani a debugovani elektroniky, take tie rozne
zakmitavania na hranach signalov, ci na vykonovych prvkoch, ktore
spolahlivo likvidovali napr. tranzistory.

> Viděl jste jak ten levný čínský osciloskop šumí ? Ale dobrá připomínka.

Vsimol som si, ale aj tak si myslim, ze by to chcelo overit aj s
nejakym lepsim osciloskopom, lebo to co vyzera ako sum, nemusi byt sum
ale kmitanie obvodu. Ked si to pozriete, mate tam na sekundare RLC
obvod a co Vam beha po primare a koniec koncov po sieti, tiez moc
neviete. Ale mozeme zostat pritom, ze to je sum.

> Až takhle skeptický bych nebyl. Ale je fakt, že i když něco pohledáte,
> nakonec si to musíte stejně dodělat sám. Třeba k tomu PID má Atmel
> docela slušnou AVR221, ale chybí tam ta maličká poznámečka, že to platí
> jen pro případy, kdy perioda vlastních kmitů uzavřené smyčky je daleko
> větší než perioda vzorkování. Pak tedy nastoupí buď ta vaše metoda
> vlastního řešení, nebo ta moje, kdy se na to vykašlete a uděláte to
> odhadem s trochou toho technického citu. I když vím, že by to tak být
> nemělo a asi bych zvládl i tu podrobnější analýzu problému.

No pozrite, bez toho aby som mal nejake velke znalosti regulatorov ako
takych, si myslim, ze sa da pozriet na danu slucku ako na system
druheho radu. Aby ste to nastavil do optimalneho stavu, musite si
spomenut na podmienky za ktorych kmita jeho ekvivalentny obvod RLC. A
urcite si spomeniete na porovnanie R a impedancie. Takze
naprogramujete servisnu rutinu ktora Vam porovna cleny s cistym
zosilnenim s clenmi v tych oneskorovacich vetvach. Mozno to je trochu
inak, musel by som si to znova pozriet, ale myslim, ze tento sposob by
mal fungovat spolahlivo.

Co sa tyka tych pribliznych metod, tak ano, urobi sa priblizny odhad a
dlhodobo sa system testuje a robi statistika. Az ked statistika ukaze,
ze je cosi zle, zacne sa robit dokladnejsia analyza. Je to asi
rychlejsi sposob riesenia uloh, ako robit veci sice pomalsie ale za to
preciznejsie a detailnejsie. Podrobnejsia analyza moze skoncit napr.
na tom, ze clovek nema potrebne znalosti z matematiky, najcastejsie z
riesenia diferencialnych rovnic.

A.