Kondenzátory do zdroje pro monitor

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Sobota Únor 9 20:47:36 CET 2013

Ahoj,

> monitor, i desky, byl vyrobený v Korei :-)

to neznamena, ze vsechny jeho dily nebyly vyrobeny v Cine :-)

> U Farnell a TME mají například tuto značku
> http://www.rubycon.co.jp/en/ jen u TME za strašidelné ceny, u
> Farnellu o dost lepší. Nevadí mi dát za jeden kondenzátor dvacku, ale
> chci vědět, že není vyhozená. Ty NIPPON CHEMI-CON vypadají docela
> slibně a doporučujete je už dva.

Tak jak uz tu ostatni radili, pouzij Nippon Chemicon radu LXZ dodavanou
Ecomem, pripadne jsou i lepsi rady ale z nich moc Ecom nema skladem.
Rada KMG jsou velmi dobre 105° kondy, ale "standardni" ESR takze dobre
treba do zdroje s klasickym 50Hz trafem, gratzem a linearnim stablikem.

Pokud z nejakeho duvodu nemuzes nebo nechces nakupovat u Ecomu a das
prednost Farnellu tak Rubycon ZLH nebo Panasonic FR (starsi FM).
Standardne pouzivame LXZ ale v pripade nedostupnosti casto pouzivame
prave tyto kondy. FR je papirove lepsi nez LXZ.

Oba dodavatele povazuji za natolik seriozni, ze prodavaji to co skutecne
deklaruji.

> Vlastně všechny, krom toho hlavního.

To je ktery? Ten na primaru na 400-450V? Kdyz uz budes nakupovat a
opravovat tak jej vymen taky. Tady mam dobrou zkusenost s Rubycon BXA.
Pro servis nejsou ani strasidelne drahe, 10µ/450V BXA stoji v kusovce u
Farnella necelych 30kc.

> že jsou všechny určené pro 105°

To je sice dobre ale jak uz tu bylo receno neni to vsechno. Ve zdroji je
podstatny impulzni proud (Ripple current) vetsinou uvadeny pri 100kHz.
Dalsi parametr je ESR. A zajimavy udaj je i zivotnost, je podstatne pri
jake teplote je uvadena, mela by byt pri maximalni kdy je zivotnost
nejnizsi. Podminky pro jake jsou udaje platne se take vyplati sledovat.

Pavel