*.hex pro PIC - poradte

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Únor 7 14:03:57 CET 2013

Tak si zase hraju s MCU a narazil jsem na potíž, se kterou si nevím
rady. Resp. šlo by to jistě vyzkoušet, ale můj MCU je SMD a na DPS
nejsou vyvedeny piny pro ICSP. Tišťák je už dost chabrus a tak nechci
škrábat apod. Odpájení a vrácení MCU má tytéž nežádoucí vlastnosti.

Čili dotaz:

nese si *.hex pro PIC nutně v sobě konfiguraci pojistek, nebo ne?

Pokud ano, co se stane, když v programovacím software (konkrétně UP od
Asixu) tu konfiguraci přepíšu ručně na jinou? Naprogramuje se do PICu ta
ručně zvolená?

Jde mi o počítadlo na
http://www.josepino.com/microcontroller/four_digits_counter - po načtení
http://www.josepino.com/articles/counter/JP6281.hex do programu UP se
tam objeví oscilátor XT, přestože má být interní RC (dokonce si troufám
odhadnout, že INTRC/I-O, nikoliv INTRC/CLKOUT, protože pin 15 (možný
CLKOUT) se využívá jako výstup pro řízení displaye).

Po vypálení zmíněného originálního *.hex samozřejmě počítadlo nefunguje,
procesor je v nějakém statickém režimu, anžto nejspíš nemá hodiny...

Takže jak to je s tím oscilátorem? Udělal autor chybu a je ten *.hex
špatně (a nese si s sebou tuto špatnou konfiguraci XT místo správné
INTRC/I-O), nebo je to před programováním nutné vybrat ručně?

Měl jsem až dodnes za to, že PICy mají konfiguraci v *.hex obsaženou,
Atmely ne.

Díky za radu

---
Jirka