Motor pro CNC?

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Čtvrtek Únor 7 00:38:30 CET 2013

brat ho ma presne s tymto menicom a cez vianoce sme ho rozchodili.
Frezuje vynikajuco, ide velmi ticho.
Mal ale neskutocne problemy s predajcom (mozem skusit zistit meno).
Cinan to inzeroval ako nove nepouzite, ale v krabici doslo pouzite s
vybitymi loziskami a este z toho tiekla hrdzava voda a olej. Po
reklamacii cinan tvrdil ze to je nove a ze to tak ma byt. Kedze tomu
brat rozumie vysvetlil mu ze mu predal nie nove ale uz vyradene znicene
vreteno. Tak cinan zacal vysvetlovat ze ze z toho tecie voda a su na tom
nalepene spony lebo ho testovali.
V tom dosla trpezlivost a cinan sa zlakol negativneho hodnotenia (navyse
uz boli take pripady dohladatelne na internete). Tak ze ho mame na nase
naklady poslat naspat a on na posle nove. Odpisali sme mu nech vrati
peniaze a posleme mu to naspat na jeho naklady. Po dalsich par mailoch
povedal nech si to nechame a poslal uplne nove, tak ako bolo v inzerate.
Ale frezuje dokonale(teda ak je nove). Prikon je maximalny, ked tam date
trojku frezu a pustite ho na 1000 otacok tak to neznamena ze to bude
odoberat 2kW. Zobere si to tolko co bude potrebovat na obrabanie.
Regulacia otacok je menicom, bezi uz od par jednotiek Hz, takze
prevodovku netreba.
Prietok chladiacej vody je taky aby uchladil 2kW. Vypocitajte si to sam
(voda ma tepelnu kapacitu 4.2kJ/kg/K). Jednotky litrov za minutu bohate
stacia.
b.