Re: Vybíjení LiPol baterie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 5 21:15:00 CET 2013

No vsak to taky tak casto funguje.
I moje docela chytra Nokia se Symbianem to se starou baterkou,
ktera byla uz hodne mekka, tak fungovalo. Kdyz jsem ji zatizil,
tak barometr kapacity baterky poklesl, kdyz zatizeni skoncilo,
tak se baterka zase "nabila".
Ted s funkcni baterkou to nasimulovat neumim.

Ochrany pred vybitim reaguji docela dost hluboko. Takze nechat
to vypnout na zasah ochrany neni smrtelne, ale myslim, ze ani
nijak moc pro baterku prospesne. Jak tady psal pan Vicek, jemu
baterka vydrzi nekolikrat dele nez manzelce nebo detem, protoze
on se ke spodni hranici napeti moc casto nepriblizi. Ja mam
zkusenosti podobne, ale dost zavisi i na telefonu. Nektere to
nechaji dojet opravdu az do zafungovani ochrany v baterce,
nektere se vypnou samy uz driv.

PL

***********************************

From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, February 05, 2013 8:54 PM
Subject: Re: Vybíjení LiPol baterie

Dne 5.2.2013 20:16, Radek Babis napsal(a):
> Já měl pocit, že stav li-polky je celkem jasný z jejího napětí,
Mám baterku do staré Nokie 3110. Má 4,3 V na svorkách.
Telefon zapnu, problikne displej  a nic.
Jiná baterka 4,0V, telefon normálně spustím , ukazuje50 procent vybití.
> tak nevidím důvod, proč ji takhle trápit.
Proč trápit? To že se telefon sám vypne je snad nějaký stav, kdy baterka
trpí?

Když vezmete dvě stejné baterie, ale jedna s velkým vnitřním odporem.
Dám vám do ruky voltmetr. Jak zjistíte, jak je ta baterka dobrá?
Ano, když jí zatížím, budu už kousek dál, nejvíc mi ale prozradí
kompletní nabíjecí a vybíjecí test.