Windows, Bray a seriova komunikacia...

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Únor 5 15:33:00 CET 2013

Bray ma unikatne vlastnosti, vdaka ktorym sa s nim dobre robi low-level  ladenie seriaku. Okrem toho, co uz spomenul js, je to aj "one-touch" zmena baudratu a pocet bitov/parita (ocenite ked budete mat ako protikus zariadenie, kde to dopredu nebudete vediet), klavesnicou spustane makra (ocenite ked budete ladit zariadenie ovladane roznymi sekvenciami prikazov), jednoduchu t.j. ziadnu "instalaciu" bez zavislosti (ocenite ked budete casto potrebovat rozchodit seriove gerety na tych najobskurnejsich miestach, trebars aj na dialku).

Lenze ako som bol pisal, vsetko ma svoje pre a proti. Rovnako ako aj hypertterminal,
Tera Term a zrejme aj mnohe ine sa Bray snazi prijate znaky rovno vypisovat (zrejme v tom istom threade), takze pri prijme sypanych znakov sa zakuckava(ju) a to zakuckavanie zavisi od mnohych faktorov mimo dosahu samotneho programu. U Braya je to este v tomto smere "vyhorsene" tym, co je jeho prednostou, t.j. vypis kazdeho znaku v roznych (aj "dlhych") formatoch.

Preto, ako som tiez bol pisal, na logovanie pouzivam  realterm. Ten pri logovani nezobrazuje (moze, a vtedy sa aj on zakucka, ale defaultne je to vypnute). U vacsiny PC je zapis znaku na disk o rad rychlejsi nez jeho vypisovanie na obrazovku (vratane rezie OS, fontov, skrolovania, atd.)

realterm vsak ma dokumentovanu chybu pri posielani (binarnych) suborov, neposle znak 1Ah, preto na posielanie (ak treba) pouzivam Tera Term, ten vie aj vselijake tie XYZterminaly atd.

Vsetko je to zadarmo atd.

Putty som onoho casu (let 5 tomu nazad) kratko skusil ale nijako sa nevymykol sedivemu podpriemeru; podotykam ze nepotrebujem terminal cez TCP/IP/SSH apod., kde je putty ocividne viac doma.

wek