leptani Al planzety

Úterý Únor 5 02:08:48 CET 2013

Na tohle by byl negativní rezist opravdu lepší. Jednak ta Al fólie
nebyla nejrovnější, bylo to z konce návinu a byly na tom boule, takže
lak vytvořil různě krytá místa. Kdybych na to natáhnul ten negativní
suchý rezist, asi by to dopadlo líp. Taky toho inkoustu co jsem
spotřeboval - předlohu tisknu ingoustovkou na film
http://vaelektronik.cz/bastl/tist.html a dávám max. množství inkoustu,
co tiskárna umí. Dělal jsem dva tišťáky, na každý 2 filmy, takže skoro
celá A4 černá.
Ta první maska co se mi nepovedla, tam byl problém že jsem okolo obrazce
nechal cca 1 cm okraje, které se celé leptaly. Na nich se to začalo
vařit a sežralo to emulzi dál do desky. Navíc jsem nevěděl že to bude
takhle blbnout a nečekal jsem to.
Druhý pokus dopadnul líp, chlorid jsem naředil 1:1 a okraje jsem
zamaskoval páskou. Když se neleptá velká plocha, tolik se to neohřeje. I
tak se to leptalo nerovnoměrně a někde se to podleptalo. A to jsem ještě
vzal obrazec pro nepájivou masku, takže plošky už tak byly větší. Příště
už budu chytřejší.
Anděl