Nf zesilovac 200 a vice W

Sobota Prosinec 28 22:37:22 CET 2013

U repráků pro kvalitní reprodukci je snaha systém tlumit, mám dojem že
cívka je u některých na hliníkové kostře. Je potřeba utlumit rezonance.
Něco jiného jsou kytarové reproduktory, tam jsou ty rezonance potřeba a
co nejvyšší účinnost také. Samosřejmě přímo vyzařující reproduktory mají
problém s přizpůsobením na akustickou impedanci vzduchu a to omezuje
jejich účinnost. Nepřímo vyzařující (tlakové) reproduktory s malou
membránou, která pracuje do tlakové komůrky, mají optimální
přizpůsobení. Transformaci velkého tlaku/malého objemu na malý
tlak/velký objem dělá zvukovod. Problém zvukovodu je, že dolní mezní
kmitočet je dán jeho velikostí na konci. Kdysi za dob elektronek se
dělaly tlakové reprobedny do kin, ten trychtýř měl na konci snad 2x2 m.
Anděl