napousteci ventil s aquastopem

Čtvrtek Prosinec 26 21:03:35 CET 2013

Naše 16 let stará myčka Zanussi ZW414 musí vydržet do stěhování, protože
pak koupíme vestavnou. Přestala napouštět vodu - tohle jsem řešil už
někdy před 10 lety. Tehdy byla ucpaná hadička od hladinového čidla. Šel
jsem najisto, po vyndání hadičky se napouštění spustilo. Jenže tam byla
ještě jedna záludná chyba. Napouštěcí ventil při dalším napouštění
vrčel, napětí do něj šlo, ale voda netekla. Mimo tlusté hadice z něj jde
ještě jedna tenká. Po rozebrání jsem zjistil že tady je problém, je tam
membrána a tlakem vody (výškou hladiny) se má ventil zavřít. Jenže když
do toho hadičkou foukám, váleček uvnitř cvaká a v jedné ani ve druhé
poloze z toho voda neteče. Našel jsem dokonce že se ten ventil ještě dá
koupit
http://www.elektra-dvorak.cz/hledej.php?hledej=Napou%C5%A1t%C4%9Bc%C3%AD+ventil+do+my%C4%8Dky+s+aquastopem+ZW414+

píšou tam že to je ventil s aquastopem. K čemu je to dobré když vodu
vypne hladinový spínač? Je to snad nějaká pojistka kdyby nevypnul? Nebo
to má jinou funkci? Váleček jsem z toho vyhodil a myčka zatím napouští.

Anděl