OT: Sluchátka

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Prosinec 17 18:26:03 CET 2013

ano ano, jmenuje se to principem HRTF, komerčně spatializer, SRS a hlavně
ten zvuk potřebuje malou ozvěnu. To by měly ty silent piana umět. A pokud je
to silent piano Yamaha nebo Roland, tak bych se toho už vůbec nebál.

Další důvod proč ne sluchátka je ten, že hudba se vnímá napřed tělem, až pak
i ušima.

Na klasické piano/klavír se dá zahrát zpěvný úhoz, na digi ne. Můžeme spolu
vést spory o tom, že zpěvný úhoz je z principu mechaniky klavíru nesmysl,
nicméně právě díky "přechodovým dějům" (nelinearita stisku klávesy)
existuje. Prostě si to nechte zahrát od někoho kdo ho umí a uslyšíte ten
rozdíl.

Basující sluchátka jsou moderní prů*er, v tomto případě bych šel do
ověřených AKG.

Pokud by to byl tichý poslech na reprobedny, tak to je těžké, protože
skutečně kvalitní bedny hrajou potichu i přes zeď (už jsme to tu před lety
rozebírali).

----- Původní zpráva -----
Od: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>

V muzice se nevyznám, ale dcera hraje na klavír a její učitelka takovéto
řešení ( sluchátka) striktně odmítá.
A když prý je to nutné kvůli sousedům ( hluk) je třeba použít nějaký
bazmek mezi klavír a sluchátka aby prý to bylo v těch sluchátkách takové
jako v místnosti.

Ale jakoukoliv techniku mimo klasiky prostě odmítá - to když  jsem chtěl
pořídit kvůli rozměrům Kavai CA-95 :-(

Co se týče sluchátek mám typ MT220 .   Dostal jsem je před rokem za
oddělovací trafa a "odhučení" amatérského studia.
Hraje to velmi pěkně, jediná výhrada je k rezonanci na nějakém nízkém
kmitočtu - odhadem tak 30Hz.
  Já osobně to nesnesu dýl jak půl hodiny na hlavě. Krom toho, že mají