pripojenie koaxialu k prut. antene

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Prosinec 16 13:36:50 CET 2013

Prutova antena je seriovy rezonancny obvod
zlozeny z Ra, Rs, L, C kde
Ra je radiacny odpor anteny (ako jediny komponent sa podiela sa na vyziareni elmag. pola)
Rs cinny odpor na ktrom vznikaju straty
L indukcnost anteny
C kapacita medzi antenou a zemniacim vodicom
Cim je antena hrubsia (ma vacsi povrch), tym ma vasciu kapacitu voci zemi
Ak kapacita chyba, doplnuje sa protivahou
Antena ma pozadovanu impedanciu len pri rezonancnej frekvencii.
Cim je antena kratsia, tym ma mensiu sirku pasma a horsie sa ladi a lahsie sa posobenim okolitych
predmetov rozladi

j.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Andrej Jancura
Sent: Monday, December 16, 2013 1:26 PM
To: HW-news
Subject: Re: pripojenie koaxialu k prut. antene

Dobry den,
v nejakom starom AR je rozoberana antena myslim ze 5/8 Lambda a to bol len kus dratu. Bol tam prisposobavaci clen s nejakym RLC a protivahu to nemalo.
Inak zakladom vsetkych anten, je dobra protivaha k husenici vysielacieho modulu a myslim si, ze aj niektori vyrobcovia to v svojich app. notes aj pisu. Protivaha sa realizuje na pcb.

A.

2013/12/16 <Cihak na dkv.cd.cz<mailto:Cihak na dkv.cd.cz>>
Správně by ta anténa měla mít připojení pro žílu i stínění. Obvykle bývá na stínění připojená protiváha. Když bude připojen jen střední vodič "nějak" to fungovat bude, ale optimální to nebude.

        Martin.