asi Spam # Re: HW-listovica 2013

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Prosinec 16 07:15:40 CET 2013

Zdravím,
  za mých mladých let (kolem 1980) bylo slovo Blava zde v Čechách oficiální
zkratkou používanou např. v poštovním, telegrafním čí telefonním styku. Pokud
byla někde malá kolonka, kam by se celé jméno Bratislava nevešlo nebo už
úředníka na poště bolela ruka, prostě napsal "Blava" a bylo. Poprvé jsem se
s tím tuším setkal na telegramu, kde se tato zkratka používala naprosto
oficiálně. Podobné zkratky byly i pro některá jiná, česká města, např.
Pardubice -> Pice, Lovosice -> Lice, ale ty se používaly spíše lokálně. Blava
byla opravdu hodně rozšířená. Inu, Praha je dost krátká, ale i zde se občas
zkratka PHA vyskytovala a vyskytuje dodnes. Nevýhodou je její špatná
výslovnost.
  Takže díky za upozornění, že se chápání tohoto slova takto změnilo, budu se
snažit vyřadit je ze svého slovníku, ikdyž nevím nevím, kdysi jsme ho užívali
opravdu ve velkém a zcela bez jakéhokoliv urážlivého kontextu, tak nevím, zda
mi někdy nepřijde na jazyk...

Zdraví Pavel