Triakovy spinac

Lubor Otta butan na centrum.cz
Neděle Prosinec 15 23:05:06 CET 2013

Ten RC člen mimo odrušování i zabraňuje nechtěnému sepnutí triaku vlivem
rychlého nárůstu napětí, třeba při činnosti jiných (mechanických)
vypínačů v okolí, při zátěži s indukční složkou...
Myslím že je to doporučená hodnota pro staré teslácké triaky, modernější
rychlejší triaky třeba vystačí s menším kondenzátorem? Nebo zkuste
započítat kapacitu kabelu mezi zátěží a triakem.
Lubor