Porucha tyristoru

Středa Prosinec 11 09:44:30 CET 2013

Z naší zkušenosti s tyristory v trakci byly téměř všechny odpraveny do zkratu A-K.

Zdravím,
Kručinský

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Alexandra Svobodová
Sent: Tuesday, December 10, 2013 9:30 PM
To: HW-news
Subject: Porucha tyristoru

Dobrý večer,

    řeším jeden problém, zatím spíše teoreticky, ale možná časem budu muset i prakticky.

    V jednom zařízení se nám začali podivně chovat tyristory a mne by zajímalo, co se s největší pravděpodobností stane, pokud tyristor dostane pořádnou šlupku do řídící elektrody. Napájecími sběrnicemi totiž proletěla mohutná špička a od té doby se část těch obvodů chová velmi podivně.

    Je pravděpodobnější, že po takové špičce dojde k trvalému spojení tyristoru, protože se prorazí řídící elektroda a tyristor je vlastně trvale buzený, nebo se tato elektroda zničí trochu jinak a potom bude tyristor trvale rozpojený?

    Přesné chování nedokáži říci, protože mi jej popisovalo pár kolegů a ptalo se na názor, ale u zařízení jsem osobně nebyla.

    Saša Svobodová