Porucha tyristoru

Úterý Prosinec 10 21:29:53 CET 2013

Dobrý večer,

     řeším jeden problém, zatím spíše teoreticky, ale možná časem budu
muset i prakticky.

     V jednom zařízení se nám začali podivně chovat tyristory a mne by
zajímalo, co se s největší pravděpodobností stane, pokud tyristor
dostane pořádnou šlupku do řídící elektrody. Napájecími sběrnicemi totiž
proletěla mohutná špička a od té doby se část těch obvodů chová velmi
podivně.

     Je pravděpodobnější, že po takové špičce dojde k trvalému spojení
tyristoru, protože se prorazí řídící elektroda a tyristor je vlastně
trvale buzený, nebo se tato elektroda zničí trochu jinak a potom bude
tyristor trvale rozpojený?

     Přesné chování nedokáži říci, protože mi jej popisovalo pár kolegů
a ptalo se na názor, ale u zařízení jsem osobně nebyla.

     Saša Svobodová