Vybuch spinacich hodin

Sobota Prosinec 7 23:23:27 CET 2013

NiCd a konstantní napětí :-) u otevřených aku (se špuntem) naprosto
běžná věc, u svých KPM360 dobíjím ze soláru na 1,5V na článek. U
hermetických to zkrátka z principu nejde. Záporná elektroda se nesmí
nabít naplno, aby v článku nevznikal vodík. Proto je větší než kladná.
Po nabití kladné na ní začne vznikat kyslík, ten oxiduje zápornou
(katalytické spalování) a tím jí vybíjí za vzniku tepla. Proto článek
skončí na 1,45V a nedojde do toho 1,7V, což odpovídá oběma nabitým
elektrodám. Hermetický článek se údajně dá trvale přebíjet malým
proudem, aby se nepřehříval. Jenže nějaký přetlak tam je a je otázka,
jak si dlouhodobě udrží těsnost. Doporučoval bych u takových trvale
zapnutých bazmeků alkalickou baterii bez dobíjení. Pokud jde elektrika,
nic se z baterky nebere. Součet doby výpadlů za rok bude možná pár
hodin. V hodinách mám alkalickou baterku (2 články AAA) už 15 let,
zálohuje procesor a po výpadku hodiny stále nabíhají hned a né až se
načte DCF.
Anděl