OT: Virus "Policie CR" na WinXP

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Sobota Prosinec 7 16:25:47 CET 2013

Původní zpráva ze dne 6.12.2013 od jurp:

> Ano, toto je typicke chovani tohoto viru.
> Vsechny nase programy na firme taktez nema rad.
> A s tou vyjimkou moc nepocitejte, pri nejake dalsi nahodile aktualizaci
> tento spickovy SW smaze vsechny vyjimky a aplikace dle nastaveni nahaze
> do truhly. Je pravda, ze toto dela podle nějakeho nahodneho klice.
> Mne to udelal 1x a kolegovi uz 2x, nebo 3x.

Tak už jsem to ověřil, je to pravda. Zrovna mi volala ta první
zákaznice, která právě chtěla nainstalovat novou verzi mé aplikace.
Avast instalačnímu programu soubor sežral pod rukou. Připojil jsem se
k ní vzdáleně, vypnul ten skvělý antivirus a nainstaloval svůj
program. Než jsem ochrany zapnul, schválně jsem se šel podívat do
výjimek, jestli tam ta cesta od minule zůstala. Nebyla tam ani jedna
výjimka, prostě nic.

Takže on si výjimky nastavené uživatelem opravdu maže. Musel jsem zase
přidat výjimku a potom teprve zapnout kontroly. To je vážně radost mít
takový antivirák :-)

Teď budu muset do svých programů doplnit detekci Avastu. Pokud bude v
počítači instalovaný, nabídne se uživateli konkurenční upgrade na
jiný.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem