Náhrada NiMh->Li-pol

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Čtvrtek Prosinec 5 13:38:31 CET 2013

Dobrý den,

díky za odpověď, to je to, co jsem potřeboval vědět :-) Li-poly jsem
ještě nepoužíval, takže jsou pro mně pole neorané a rád bych si ušetřil
průzkum slepých uliček.

K letadlu: je to veterán Minitornado, samokřídlo s vrtulí vzadu, motor
Graupner Speed280 RACE s reduktorem, napěťí max. 7.2V, nominál 6V, proud
2.4A, regulátor JES050. Více než 5 let už nebylo ve vzduchu (a tedy ani
nabíječce :-), takže kromě opadané lepicí pásky čekám i mrtvé pohonné
články. Bastlit další akupack se mi moc nechce, navíc bych s Li-poly
čekal delší dobu letu. Vzhledem ke stáří toho kousku do něj ale nechci
investovat ani moc času, ani peněz. Jde jen o nostalgii a snahu udělat
dojem na sousedovic kluky :-)

Pokud jde ten o stávající akupack, spáchal jsem ho opravdu z AAA NiMh
Sanyo Twicell (HR-AAAUX). Před 12 lety jste si moc vybírat nemohl, když
jste do toho nechtěl vrazit půlku výplaty :-) To Minitornádo bylo docela
péro, ale muselo zůstat lehké. AAA NiCd byly lepší kvůli menšímu
vnitřnímu odporu, ale lítat to vydrželo tak 5 minut a pak už to bylo
trápení, pokud to rovnou nespadlo. S těmi Twicelly se dalo lítat tak
10-12 minut.

Díky
JF