OT: Pouzva nekdo jazyk Prolog?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Prosinec 4 16:56:39 CET 2013

Zdravim,
  ano, ano... Prolog existoval dokonce i na ZX Spectrum, meli jsme na to
kompilator, vypadalo to strasne vedecky, ale k srdci mi to tedy neprirostlo.
Pak uz jsem se s tim taky nikdy nepotkal. Tehdy se o tom rikalo, ze to patri
do rodiny relacnich, nikoliv proceduralnich jazyku, coz celkem odpovida
zpusobu pouziti. Nevim, jak by se tim dal ridit robot jiny nez takovy, ktery
hada takove ty bezne hadanky typu "Pan Novak ma psa, kocka je hneda, pani
Novakova chova rybicky: jakou barvu ma papousek ? :-)". Na ty totiz byl
Prolog jako delany - zadali jste vsechna ta tvrzeni a on pak vypsal kompletni
tabulku vsech ostatnich nevyslovenych, ale odvoditelnych tvrzeni.
  Zdravi Pavel