OT: Odkamenění konvice

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Prosinec 2 20:11:16 CET 2013

Zdravím,
 tak vám všem, vážení členové, děkuji, jsem teď vyhlášeným odborníkem
na odkameňování konvic. Doma jsem přišel za svou lepší půlkou a provedl
stručnou rešerši, jakými všemi způsoby na to jít a pak jsme provedli krátký
brainstorming, který z nich bude pro nás nejlepší :-). Nakonec to vyhrál
ocet, hlavně pro okamžitou dostupnost a relativní láci a jednoduchost
použití. Trik byl to v té konvici nevařit, to pak opravdu dost smrdí a
koroduje, ale jen zahřát tak na 90C, jak zde kdosi psal, a samozřejmě i
vhodně naředit, nepoužívat přímo tu 8% octovku, ale ještě tak 1:4 s vodou.
Spustila se reakce a konvice šuměla jak šumák - celkem pochopitelné,
když ten kámen je z větší části uhličitan. Když už reakce ustávala, provedli
jsme s tím samým roztokem ještě druhý záhřev, počkali pak do vychladnutí
, vylili - a dno je čistší než když byla nová :-).
 Je super zde získat tolik informací, někdy se mohou hodit zase jiné způsoby.
 A omlouvám se za OT a k tomu s dvojtečkou :-).

 Zdraví Pavel