RE: OT: Odkamenění konvice

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Prosinec 2 14:06:29 CET 2013

To s tym odstatim je dobre.
Ja som si na to spomenul az ked som zistil,
ze kava je nejaka nakysla.
:)
j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of David Obdrzalek
Sent: Monday, December 02, 2013 1:35 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Odkamenění konvice

Já mám ověřeno, že jak octová tak citrónová fungují dobře, záleží na osobních preferencích - ocet je levnější, citrón míň smrdí... Žádnou konvici nám to zatím nerozežralo, děláme to takhle už dobře 20 let. Vždycky to odešlo na něco jiného (rychlovarky obvykle na zcela zkorodovaný a rozpadlý vypínací bimetal, kávovar na celkovou degradaci plastu anebo na rozbitou skleněnou konvičku, která buď byla nesehnatelná nebo dražší než nový kávovar)

Stačí to dost zředěné - na běžnej hnus dáváme do rychlovarky tak půl deci obyč octa na 1.5l vody, uvařit, nechat odstát a až si vzpomenete, zkontrolovat, že to rozpustilo co bylo třeba. Vylejt, opláchnout a párkrát uvařit čistou vodu aby z čaje ocet nebyl cítit, to s kyselinou citrónovou obvykle není třeba.
Stejně tak to děláme s překapávačem, když už z něj jde moc páry a moc chrochtá
- překapat jednu dávku, vypnout, nalejt dovnitř tu horkou "lázeň" (aby tam mohla chvíli působit) a po čase vypláchnout. A mezitím hlídat, aby si tím někdo nezalil kafe :-) U milimetrových vrstev bych po prvním pokusu vzal obyčejnou houbičku na nádobí a tou drsnější stranou trochu opucoval vnitřek, pak pustil druhou dávku.

D.O.