RE: OT: Odkamenění konvice

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Pondělí Prosinec 2 09:49:33 CET 2013

Nelevnejsi, nejdostupnejsi a nejoverenejsi bude ten ocet, nalit ohrat tak na
>80C vylit, zopakovat a konvice je jeak nova. Vodni kamen vam to rozpusti
pred ocima, ocet je vuci plastu a nerez oceli inertni. Zda a jak to smrdi je
jiz otazkou, osobne mi to az tak neprijde, respektive nevidim duvod
inhalovat pary u vystupu z konvice.
Podobne zafunguje kyselina citronova, ale jednak ji kazdy nema doma, jeji
spotreba je teoreticky dvojnasobna proti octu, cena je take vyssi  a s kovy
teoreticky tvori chelaty.
Osobne bych pouzil ocet x krat odzkouseno na veci od keramiky , pres nerez
ocel po sklo,
Jirka

>Zdravím, máte vyzkoušenu nějakou spolehlivou metodu zbavení kovové konvice
(obyčejné, ne elektrické >rychlovarné) vodního kamene ? Intuitivně se nabízí
povařit v ní nějakou zředěnou kyselinu (např. octovou), ale >ta zasmrdí
široké okolí, má korozivní výpary a nadto se bojím, aby nenaleptala samotnou
konvici. Kyselina >citrónová tyto negativní vlastnosti nemá, ale zase nevím,
zda bude schopna rozpustit ten kámen. Je ho tam už >tak tipuji 1-2 mm
vrstva, začíná se občas oddrolovat a pak chroupe v čaji, což není ono. Máte
nějaký ověřený >postup ? Zdraví Pavel