Autobaterka s okynkem

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Prosinec 1 11:55:18 CET 2013

Nastala zima a s ni se ozivuji "startovaci" thready :-)

Mam v aute baterku, ktera ma nahore male kulate okenko a u toho obrazkovou legendu: zelena - plna baterka, cerna - polovina baterky, bila - skrtnuta baterka. V okynku je (sice blbe, ale presto) videt barevny tercik. Puvodne jsem si myslel, ze to je nejaky indikator starnuti akumulatoru a ze, kdyz se ukaze bila, znamena to koupit novou baterku. Cim dal vic mam ale pocit, ze to je pouze nejaky integrovany hustomer, ktery indikuje stav nabiti.

Nemel jste nekdo neco podobneho rozebraneho? Pokud je to jen hustomer, da se z neceho nejak kvalifikovane odhadnout, jak dlouho jeste akumulator bude zit (rok vyroby 2010)? Je mi jasne, ze by ho slo vybit a nabit nejakou nabijeckou merici skutecnou kapacitu, ale nic takoveho nemam. Zatim se zda, ze nabijeni probiha rozumne a baterka je asi i docela tvrda (napeti stoupa pri nabijeni 5A krasne pomalinku). Ale presto bych rad predvidal, jak se bude chovat dal...

Jakub Serych