[OT] Svareni, elektrody

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Srpen 28 21:18:24 CEST 2013

On Wed, 28 Aug 2013, Jaroslav Buchta wrote:

> Jaky je prakticky rozdil v pouziti bazickych a rutilovych elektrod - po pul
> roce jsem vytahl na sekacku s prasklou rukojeti  invertor, nenasel bazicke
> tak jsem vzal nejake 15 let stare rutilove a nedokazal jsem posoudit, jestli
> to jde varit lip nebo hur nez driv s bazickymi...
> Mam na mysli vareni beznych konstrukcnich oceli.

Co jsem slysel tak svar z rutilek ma mensi pevnost ale to nemusi
byt vzdy problem. Mne osobne se lip dela s rutilkou - ty basicke se
hrozne "lepi" je tezke spravne nahodit oblouk. Ta rutilka ma nejak
vodivy ten obal takze staci skrnout a pres nej se to nahodi samo.

http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2007112901