IV-18 VFD

AZe aze na seznam.cz
Středa Srpen 28 09:38:36 CEST 2013

IV-18 nemám, ale v roce 1980 mi známý věnoval ruské hodiny s placatým itronem, protože nšly, přesněji řečeno nesvítily. Jde o tento displej:
http://media1.mypage.cz/images/media1:4e3b2f04b6977.jpg/vfd.jpg
Dolní páskové vývody byly přitmelené k pokovenému sklu a překryté páskem skla zalitým epoxidem, přívody žhavení ztratily kontakt. Vše jsem odstranil a na skleněnou desku displeje, na ty pokovené plošky, jsem nasadil kontakty z nějaké rozebrané zásuvky nožového konektoru a ty zapájel do desky hodin. Hodiny jsou od té doby nonstop v provozu a ani dnes není patrný pokles jasu....
Takže o životnost bych se nebál.
Vypínání žhavení nebude dobrý nápad.
aze

  ----- Original Message -----
  From: burdal1 na post.cz
  To: hw-list na list.hw.cz
  Sent: Wednesday, August 28, 2013 9:16 AM
  Subject: IV-18 VFD

  Dobry den,
  poridil jsem si na hrani displej IV-18 a mel bych dva dotazy. U krajni cislice maji zezadu nejaky povlak (viz http://web.jfet.org/inGrid/IV-18.jpg ), ktery je elektricky spojuje protoze se mi kazda z tech cislic prosvicuje do ostatnich. Co s tim? Co to je? Nejaky ten getr ci co? Zmizi to pri provozu? A druhy dotaz je kolem zivotnosti. Pujde to samozrejme do hodin a napada me, proc tam nemit pohybovy senzor a kdyz se nic nedeje, zhasnout. Prodlouzi nebo zkrati to zivotnost, kdyz budu casteji vypinat a zapinat zhaveni?

  Dik Lukas Burda