OT: Digitalni merak nemeri v aute

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Srpen 20 21:00:53 CEST 2013

Mám to tak jenom abych minimalizoval vedlejší vlivy a zjistil proč to blbě
pálí. Ta stíněná fajfka se ráda tepelně proráží.

Jinak když mám puštěnou CB ručku, tak metr od motoru to už není skoro
poznat, když to mám odrušené, tak ji můžu mít se stejným efektem 30cm od
motoru. U každého kontaktu přerušovače je odrušovací kondenzátor, takže ten
s tou škodovkou ho tam zřejmě nemá, nebo ho má rozpadlý. POdotýkám, že
škodovky mají rozdělovač na VN straně s jednou cívkou, zatímco Barkas ho má
na 12V a 3 cívky.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 20. srpna 2013 18:50
Předmět: Re: OT: Digitalni merak nemeri v aute

Zdravim,
  bohuzel musim souhlasit s tim, ze neodrusene zapalovani je skutecne
dost svinska zalezitost.
  Jezdi nam tu jeden takovej typek kolem baraku (na chalupe) s nejakou
starou skodou - snad 120 ci co to je - a uz kdyz je asi 500m daleko, DVB
zacne kostickovat a kdyz je tak 100 m daleko, zamrzne a zpatky odmrzne
(mozna), kdyz je tak 500m za chalupou. Je to polni cesta, jezdi se tu
tak 10 - 20 km/h, takze to trva tak minutu. Nekdy ale musim restartovat DVB
prijimac, ne vzdy se z toho vzpamatuje. Muj amatersky TCVR ho slysi na HF
od okamziku, kdy to nahodi - bydli tak 2 km odsud na blizkem sidlisti -
prakticky na vsech pasmech od 160m po 10m. Je pravdou, ze na 2m a 70cm
uz musi byt taky tech 500m ci blize. S-metr vyleze na S9+20 a AVC stahne
citlivost natolik, ze neni nic krome nej slyset. Muj TCVR ma samozrejme
noise blanker a jine DSP vychytavky, ale tohle je takova palba, ze si
s tim neporadi.
  Nemam to jeste uplne overene, ale mam podezreni, ze v tesne blizkosti
(kdyz projizdi kolem, tak na 50m) zahlusi i mobily.
  Opravdu mam tendenci toho cloveka insultovat a jeho vozidlo upalit nebo
kdyz slysim, ze nastartoval, pohazet na cestu ocelove jezky.
  Takze doporucuji nedelat si mezi lidmi spatnou karmu :-) a radeji ozelet
nejaky ten zapal, nez zapalovat vztek v lidech kolem :-). Vystridal jsem
v minulosti 4 trabanty a vzdy jsme je meli odrusene a s palenim nebyl nikdy
problem. Pokud to odrusene nepali nebo pali blbe, doporucuji prohlednout
a opravit zapalovaci soustavu (prerusovace, kondenzatory, civky...), musi
tam
byt nejaky problem...
  Zdravi Pavel