COM porty a win XP

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 20 16:11:57 CEST 2013

Windowsy se snazi, to jim nelze uprit. Ale namaji dost informaci pro
spravne rozhodnuti.

Windows se snazi stejnemu zarizeni priradit vzdy stejny COM, aby
jednou nastavene programy fungovaly. Pro rozhodnuti, jestli je to
porad ten stejny prevodnik, maji k dispozici:
VID, PID, serial number a fyzicke cislo USB zasuvky.

Serial number ma prednost pres cislem zasuvky, takze pokud mate
prevodnik s nastavenym serial number, dostane vzdy (je-li to
samozrejme mozne) stejne cislo COM, i kdyz ho strcite do jine diry.
Stejne tak pokud budete strkat prevodnik do stale stejne USB diry, taky
dostane stejne cislo COM, i kdyz serial number nebude mi nastaveny.

Takze z vyse uvedeno je videt, ze jedine spravne reseni je mit nastaveny
jednoznacny serial number. No a tady nastava problem. Vyrobci, z nejakych
mne nepochopitelnych duvodu, na nastaveni serial number kaslou.

U prevodniku FTDI nebo CP210x to neni problem, tam se to da nastavit,
hodnota serial number je ulozena v EEPROM a jsou k dispozici utility, ktere
to umoznuji nastavit.

Problem ale je u prevodniku PL2303, protoze tady se da serial number
ulozit pouze do OTP PROM, tedy jen jednou programovatelne pameti
bez moznosti vymazu. Existuje pro to i program, kterym by se to melo
dat nastavit. Ale zatim se mi to nikdy nepovedlo. Protoze vzdy mate jen
jeden vystrel, tak se s tim hodne blbe laboruje.

To, ze mi zapis nefungoval, muze mit nejmene 3 priciny:
- delam to blbe
- ten SW je spatny a z principu nejede
- vyrobce prevodniku tam uz predem zapsal "nic", a tim padem uz to nejde

Jinak prirazeni jineho cisla COM je samozrejme mozne udelat i klikanim
ve "spravci zarizeni", neni treba editovat registry (i kdyz v tech registrech
je to mozna rychlejsi ;-)

PL