OT: Digitalni merak nemeri v aute

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Srpen 20 13:00:56 CEST 2013

Dobrý den,

protože mi na barkasu (2takt, tříválec) záhadně zlobí zapalování jednoho
válce, chtěl jsem změřit napájení při běžícím motoru a ouha -. digitální
měřák nebyl ochoten změřit napěří přímo na baterce ani při nejvyšším
rozsahu, tam to taky lítalo "až za roh". Ručičkový měřák mi ukáže stabilních
13,8V, trochu to klesá s rostoucími otáčkami (ne víc než o 50mV).

Netušíte někdo, co by to mohlo dělat? Alternátor - uhlíky, diody? Regulátor?
Nebo to dělá rušení od svíček (nemám je odrušené, s odrušenýma to hůř pálí)?
Oscilo nemám funkční.

Děkuji, JL.