kde sehnat pocinovany medeny plech

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Srpen 19 16:40:25 CEST 2013

Cinovani medi v domacich podminkach je velmi casta a snadna metoda.
Ja sam ji realizuji kazdou chvili, kdyz si cinuji rucne vyrobene tistaky.
Vlastni proces trva za pokojove teploty cca 10 minut (cim delsi cas, tim
tlustsi vrstva cinu, samozrejme). Povrch to dela velmi pekny.

Jedina nevyhoda je, ze zivotnost cinovaci lazne je po namichani cca 6 mesicu.
Resp. 6 mesicu ma vrstva dobre vlastnosti z hlediska pajitelnosti. Starsi
smes cinuje taky, ale na ten vylouceny cin se uz hur paji.

Cinovaci lazen se da i koupit (napr. v GM). Pozor ale, oni to casto maji
dlouho na sklade, takze Vam pak prodaji lazen po zivotnosti. V tomto
pripade je treba dusledne cist datum vyroby.

PL

*************************************

From: "David Belohrad" <david na belohrad.ch>
To: "Vladimir Nerud" <newlad na centrum.cz>; "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, August 19, 2013 2:13 PM
Subject: Re: kde sehnat pocinovany medeny plech

hmm, presne tak. potrebuji to na krabicky. mam k dispozici 'obycejny'
medeny plech jakekoliv tloustky. Problem je, ze med casem oxiduje a
ztraci kontakt s temi zoubky, do kterych ty krabicky strkam. jedna z
moznosti je to proste pripajet a i kdyz to bude zoxidovane
(rozumime:vypadat hnusne), tak to porad bude elektricky fungovat. ja
ovsem hnusne veci nemam rad. a taky to nerad ucim svoje studenty :)

sam jsem zatim nic nenasel.

.d.