Paralelni razeni MOSFETu v lin. rezimu

Úterý Srpen 13 12:15:54 CEST 2013

Nerez s mědí je pájený stříbrem a po mnoha letech provozu musím říct, že
to pájení je sice zelené, ale drží. Tehdy na to v jedné spřátelené firmě
kupovali ruskou svářečku co rozkládá vodu a vaří kyslíkovodíkovým
plamenem (už nevím, proč to nešlo autogenem). Asi týden jejich
mechanikovi trvalo, než se s tím naučil. Říkal že plamenem nesmí na ten
nerezový drát, že zasvítí, na povrchu zoxiduje a pak už pájet nejde. Na
straně, kde dráty pájeli do velkého měděného plocháče, museli to hodně
předehřívat. To byl taky problém, protože měď jim oxidovala a když to
ohřáli moc, tavily se sousední spoje.
Roztažnost je u těch drátů problém, který se podcenil. Chtělo to dráty
uprostřed trošku ohnout, aby byl dán směr kam se má vyboulit. Takhle se
vlní každý jinak. Ale funguje to :-) Zítra tam zrovna jedu, můžu
nafotit, jak taková věc vypadá po snad 10 letech provozu.
Anděl