Buzeni segmentoveho LCD z MCU

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Pátek Srpen 9 15:39:23 CEST 2013

Co si pamatuji ze školy tak jsme připojili sklo přímo na 51 a fungovalo to. Na nohu skla se generovala nějaká frekvence (kolem 1Khz? už si přesně nepamatuji). Byl to klasický 3.5 místný displej.

Odesílate: hw-list-bounces na list.hw.cz [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele Tomáš Dresler [dresler na hw.cz]
Odesláno: 9. srpna 2013 10:39
To: 'HW-news'
Předmět: RE: Buzeni segmentoveho LCD z MCU

Odpoved na puvodni dotaz: LCD potřebuje Vdc=0V dost presne, takze stabilita
casovani je dlouhodobe kriticka. LCD sklo lze ridit primo z pinu procesoru a
naleznete napr. Aplikacni poznámku pro ST7 a STM32 (abych si prihral
polivcicku :-))

S multiplexovanymi LCD je trochu potiz, protože:
- procesor musí byt schopny ridit napeti na neaktivnim backplane pinu napr.
na 1/2, lepe i 1/4 a 3/4 Vlcd
- musí dodat dostatecne vysoke napeti pro displej
- jeho pinu musí umet dodat rychle dost velky nabijeci a vybijeci proud -
krmite spoustu kondenzatoru
- jas displeje se meni s efektivnim (rms) napetim a proti tomu jde teplota,
takze se musí merit a kompenzovat

Z těchto pozadavku vyplyva, ze radic (at uz v MCU, třeba STM32L nebo i na
tech PICech) je vyhodnejsi, protože je schopny vygenerovat vic napeti pro
backplanes (lepsi kontrast mezi aktivni a neaktivni plochou segmentu) a miva
i booster pro vyssi napajeci napeti skla (lepsi Vrms => lepe riditelny
kontrast)

--
S pozdravem

Tomas Dresler