Zahradne cerpadlo

Jozef Racek jozef_racek na tempest.sk
Pondělí Srpen 5 11:50:44 CEST 2013

;-)

Torricellli hovori o tom, ze s pod cca 10m fyzikalne nemozne ani
piestovym cerpadlom, kavitacia hovori o tom, ze podla pouzitych potrubi,
priemeru a dlzky rurok, poctu kolien atd. medzi cca 7 a 10 m odvesluju
lopatky rotacneho odstrediveho cerpadla ...

Pre konkretny pripad by to chcelo zratat podla zakopaneho potrubia a
odhadu kolien, sacieho kosa,...

Mozne riesenie je umiestnit cerpadlo do jamy pod zem, niekde na hranicu
pozemku a mimo uz nechat iba zakopanu ruru.
Znizi sa tym potrebna sacia vyska a cerpadlo moze byt uzamknute za
plotom pod urovnou terenu, pod napr. zamknutym poklopom.
Riesenie silno zavisi na konkretnom priestore.

Obecne: Ak niekto slubuje riesenie so sacou vyskou (hlbkou) viac ako 7m
pri pouziti lopatkoveho cerpadla, tak si treba nan davat velky pozor.

Dodo