Re: Modul pro reálný čas z GPS

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Srpen 5 10:52:35 CEST 2013

Původní zpráva ze dne 5.8.2013 od Kručinský Ladislav:

> Proto jsem si myslel, že třeba už existuje nějaký osekaný GPS modul
> právě jen pro ten přesný čas. Mám Dallas čip 1307 ale ten za nějakou
> dobu uhne a jelikož by to měly bát světelné hodiny na stožáru pro
> naši obec, nechci si trhnout ostudu tím, že to nebude přesné. A/nebo
> - zkusit DCF77, to by asi taky šlo, aspoň bych si trochu zabastli na
> příjmu dlouhé vlny...

Z principu úplně každý GPS modul v sobě má hodiny, protože na nich je
zjišťování polohy založeno. Čas přijímá od satelitů a na základě
časového rozdílu interpoluje pozici. Pokud to má tedy být do takového
zařízení, jednoduše tam dej jakýkoliv GPS modulek a z něj si ber čas
po sériové lince. Akorát je třeba udělat převod času z UTC na ten
správný náš :-)

PS: A když už tam budeš mít GPS, můžeš kontrolovat, jestli ti někdo ty
hodiny neukradl podle polohy :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem