Zarovka

Neděle Srpen 4 19:42:22 CEST 2013

Jo, to je problém LED žárovek napájených z 230V :-) Já to mám
koncipované jinak. 3f centrální zdroj 600W (tři toroidy po 200W),
světelný rozvod má 30V DC. V rozvaděči samosřejmě přepěťovka, takže vím,
že při špičce tam bude max. 2,5KV a podle všeho by ta špička měla trvat
méně než 20us (nepřímý úder blesku).
Trafo má rozptylovou indukčnost na primáru (oba sekundáry nakrátko) 4
mH. Za 20us při 2,5KV naroste primární proud na 10A, na sekundáru na
90A. Na 220uF naroste napětí o 10V. Dávám tam ještě "omezovač přepětí".
Paralelně k výstupu zdroje odpor 0,22 Ohm připínaný FETem při nárůstu
napětí nad 40V. Odpor to zatíží proudem max. 200A, FET impulz v
desítkách us zvládá v lineárním režimu také v pohodě. Když se něco
naindukuje do drátů mezi zdrojem a svítidlem, je v každém předřadníku
transil a kdyby už nic jiného, je tam ještě pojistka :-)
Anděl