Regulace pro rezacku XPS

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Pátek Srpen 2 09:49:42 CEST 2013

Já tohle schéma posílal hlavně proto, že používá k vypínání PWM rychlého tyristoru vytvořeného ze dvou tranzistorů a dá se lehce dodělat k jakékoliv PWM.
Zapojení bylo navrženo někdy v letech 86-87 (myslím to vypínání), odzkoušeno v průmyslových aplikacích. MA 1458 bylo jediné co bylo tehdy k dispozici.

K regulaci topení, kdy stačí stovky Hz vyhovuje. Chodí to téměř s jakýmkoliv operákem, na počet pouzder to vyjde stejně jako 2153 nebo 3843. Je tam však víc bižuterie.
Třeba má někdo v šuplíku víc operáků než 2153, 3843 či 555.
Pavel Glajc