Regulace pro rezacku XPS

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Srpen 1 13:23:56 CEST 2013

Ano, tvrdy zkrat na vystupu to nejspis dostalo (miluju popis zavady "ono mi
to chvili fungovalo a pak uz ne", aniz by se autor zminil o tom, co s tim
mezi stavem A a B provedl), med se odparila, kazdopadne zkrat na vystupu by
snad nemel nic vic vzit s sebou (tedy pokud to ustoji usmernovac), ale
zjevne vzal, i ta LM358 je chcipla a ani po vymene to nenabiha.

Jak rikam, tohle bych neresil, pro takovehle pouziti to neni uplne stastna
kombinace, to by clovek musel mit ten FET v patici...

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, August 01, 2013 1:03 PM
Subject: Re: Regulace pro rezacku XPS

1.8.2013, 12:48:59

Dovoluji si oponovat.
MOSFET klidne muzete budit primo operakem, pokud je spinaci frekvence
dostatecne nizka.
Nechce se mi pocitat, zda je tomu tak i v tomto pripade, ale
predpokladam ze ano.
Zmineny chladic z PC s ventilatorem uchladi hodne, takze pokud byl T
dobre namontovan, problem tezko mohl byt ve zvysenych spinacich
ztratach.
Zminka o vyhorelych cestach na PCB svetci o tvrdem zkratu a v takovem
pripade zlepseni buzeni MOSFETu nijak nepomuze.
Proste to chce doplnit zkratovou ochranu.
Krucinalni otazkou je, kolik voltu a amperu rezacka potrebuje pro
mormalni provoz a od techto cisilek by se pak melo odvijet pripadne
reseni.
A jeste jedna mozna pricina mne napadla. Je mozne, ze zravost rezacky
je natolik velka, a vykon trafa natolik maly, ze napajevi napeti pada
na hodnoty blizke nule. A co v takove chvili dela regulator, sud buch,
nebo alespon clovek s osciloskopem.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz