Regulace pro rezacku XPS

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Srpen 1 12:52:40 CEST 2013

No ja tu puvodni stavebnici moc resit nebudu a spis pujdu cestou regulace na
primaru.

Co se tyka te zkratuvzdornosti - nejde o to, aby to vydrzelo desitky minut
trvajici zkrat na vystupu, ale aby nahodne brnknuti privody o sebe
nevygenerovalo servisni zasah. Audiovizualni efekty jsou v tomto pripade
povoleny, aspon si da priste bacha :) Mozna by jen stacilo zaradit do serie
se zatezi vhodnou zarovku.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, August 01, 2013 12:35 PM
Subject: Re: Regulace pro rezacku XPS

Tím se sice na první pohled trochu vylepší hrany, ale nebude to mít vliv
fakt, že je pak zkazí kombinace vstupní kapacity a R9. Zapojení skutečně moc
životaschopné nebude:-)

Snad jedině přerušit spoj mezi T1 a ZD1 a tam vložit kombinaci BC546+BC556.
To by mohlo trochu pomoct. Horší je, že na deste to bude složitější, než jak
by to vypadalo hezky na schematu.

Raději bych ale použil nějaký IO pro spínané zdroje. Bude tam pak i míň
součástek. Ten krám reklamovat.

PH

From: "Pavel Poucha" <p.poucha na papouch.com>
Zavedl bych hysterezi u druhého OZ: odpor mezi vývody 5 a 7. To že tam není
by mohlo být příčinou zničení FETu. .
Zkratuvzdorné to ale stejně nebude.

Behalf Of Pavel Kutina
Shodou okolnosti se mi ted dostalo na stul torzo rezacky, kterou si vyrabel
kamarad stavar. Jako zaklad pouzil nefunkcni UPS (nejake APC, tusim neco
kolem 600W), z ni vydoloval EI trafo, ktere mj. dava 2x8V, vyvody jsou
pomerne tlustymi draty, takze by to nejaky pomerne hezky proud dat mohlo
(rezacka musi byt schopna rezu o delce 1m, proto takovehle vykony).

Konstrukce byla nasledujici - za trafem masivni diodovy most, za nim 2x4m7
jako filtrace a za tim stavebnice PWM regulatoru
(http://www.stavebnice.postreh.com/select.php?link=PT016), FET na chladici z
PC i s ventilatorem. (Co mne trochu prekvapilo - pripojil vetrak primo na
tech 8V stridavych z trafa a on jede a nehori, to jsem opravdu necekal.)

Po zapnuti to pry chvili fungovalo... Pak odesel ten FET, takze vystup byl
bez regulace, nasledne se pokousel merit na mustku a zkratoval ss stranu,
takze i ten most je po vymene... No a ja to mam na stole, abych to ozivil a
udelal trochu provozuschopne - ono to totiz ted nejede ani naprazdno, ani
pote, co jsem vymenil ten FET i tu LM358, na to, jak malo je tam soucastek,
to vzdoruje docela uspesne (odparene cesty na desce jsem samozrejme take
opravil).

Ale vzhledem k tomu, ze nejak nemam duveru v zivotaschopnost podobne
konstrukce