DTD, archivace - datatrezordisk zkusenosti?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Duben 30 16:44:57 CEST 2013

Nemá někdo ze zdejších nějakou zkušenost s těmito médii?
http://www.datatresordisc.eu/
Já jsem asi před půl rokem jedno DVD - DTD dostal v rámci nějaké reklamy.
Doma jem na něj vypálil nějaké důležité fotografie a uložil jako archivní.
Přes to, že výrobce doporučuje jen vybrané mechaniky,
http://www.datatresordisc.eu/technicka-podpora-dtd.html
  vypaloval jsem tenkrát na už poměrně staré SHS-223F
mechanice a vše proběhlo bez problémů. I čitelnost OK včetně DVD playeru.
Dodnes je médium čitelné a není s ním v jakékoliv mechanice  žádný problém.

Teď si DTD média  kolega pořídil a poprosil mě, jestli bych mu neudělal
archiv věcí co má na HDD.
A že to zkoušel na svém notbooku a že 3 kousky zničil.
Jal jsem se tedy této činnosti, bohužel na původní mechanice SHS-223F
také neúspěch a další dvě zničená média.
Usoudil jsem, že 3 roky stará mechanika už asi "nemůže" (a stejně jem
plánoval upgrade) a zakoupil novou a "podporovanou" mechaniku Asus
DRW-24B5ST .
Další dvě zničená média DTD - vypalování vždy končí chybou média....
takže už jsem znejistěl a další médium vypaloval
u sestry  - má PC s mechanikou  GH22NP20 s verzí sw2.0  ( podporovaná
pro DTD ) - vypálení opět ukončeno - chyba média.

Protože jsem mezitím stavěl nové PC, objednal jsem do něj znovu další
kousek Asus DRW-24B5ST  ( + 2x DTD disk )  a na tomto nově postaveném PC
vypálil úspěšně první DTD.
Jenomže už nejde nikde přečíst, ani v té mechanice, která ho vypálila
:-(      Další médium  z této jiné série  - o5 chyba při vypalování
:-((((((

Dneska jsem koukal na ona zničená média a našel jsem na nich "vady"
podle mě by tam neměly být. Proti světlu jsou vidět dobře:
http://jaku.ic.cz/DTD/DTD.jpg
Vypalování se většinou zastavilo těsně vedle těchto "artefaktů"
Z 12 kusů je na 6 médiích podobná vada, na dalších jsou patrné malé ( do
0,5mm ) vzduchové bublinky náhodně v materiálu média.
Než nad DTD definitivně zlomím hůl, a hodím to kolegovi na hlavu,
  chci se zeptat zde přítomných, jestli jsem jenom já smolař, kterému se
nedaří, jebo je DTD shit a vyhozené peníze.

  Na webu jsem nenašel moc informací - jen testy odolnosti a pár reakcí
kupujících v e-shopech ve stylu vypalování DTD je alchymie..... :-(

Já používám úspěšně média DVD-RAM od Panasoniku a nikdy jsem neměl
problém s vypálením/ chybou/ čtením u mechaik, které RAM podporují.
O to víc mě štve ta prohra s DTD, už jsem tomu věnoval spoustu času a
výsledek je štos zničených disků :-(

Děkuji za postřehy
  JaKub