Re: OT: Zabiják Teflon ?

Na navrhpcb na gmail.com
Sobota Duben 20 11:34:27 CEST 2013

Neco je na http://toxnet.nlm.nih.gov/cgi-bin/sis/search/r?dbs+hsdb:@term+@rn+9002-84-0

 v clanku nize se uvadi

Teflonová pánev se v tomtéž testu zahřála na 383°C během pouhých pěti minut, jak bylo naměřeno komerčně dostupným infračerveným teploměrem. Studie DuPontu ukazují, že teflon uvolňuje toxické plyny při teplotě 230°C. Při 360°C uvolňují teflonové pánve nejméně šest toxických plynů, včetně dvou karcinogenů, dvou globálních znečišťovadel a kyseliny monofluoroctové (MFA), což je chemikálie, která je pro člověka smrtelná i při nízkých dávkách.

Na http://www.minipekarny.cz/doc/doplnky.pdf (prodej take na http://www.mojepekarna.cz/eta-vital - to mame nerez forma 1590 plus 2x290 za nerez hnetace to je byznys) pan vyrabi rucne nerezovou formu do pekarny (je to asi jedina pekarna s nerezovou formou). Navic ta jim navrzena pekarna udajne snad jako jedina v Evrope (svete?) umi ridit teplotu.
Tak nevim, zda je to tak akutni anebo placebo... Netusim, jakych teplot se pouziva pri peceni chleba...

Faktem je, ze teflonova panev asi tech 230 nebo 300 dosahne asi uplne bez problemu, takze jde o to uverit, zda mezi 200-500 stupni je ten teflon bezpecny...

Odesláno z iPadu