Re: [OT] celní úřad

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Duben 19 20:36:06 CEST 2013

Původní zpráva ze dne 19.4.2013 od Jaroslav Buchta:

> Tak jako ochota by byla, ale ted vazne nevim co s tim, co to znamena
> jina celni agentura? Par stovek jsem ochoten do toho investovat ale
> dny se s tim drbat nebudu, pozadovat od ST nejakou debilni proforma
> fakturu se mi taky nechce, se z toho asi pos...

A to ti teda poslal kdo ten mail? S kým komunikuješ? S pošťákama?

Jiná celní agentura znamená jakákoliv jiná celní agentura. Nemusí to
být vyloženě KAMA, která tam sídlí, ale ještě tak z těch pražských
agentur vyjde nejlevněji, protože ostatní ti budou účtovat ještě za
to, že na tu poštu dojedou, zatímco KAMA tam má kanceláře. Účtovat ti
budou minimálně 250 za vyhotovení JSD a 300 za zastoupení v celním
řízení. Spíš ještě tak další poplatky za to, že ti pošlou avízo (i
když žádné nepotřebuješ) apod.

Mně takové zastupování vycházelo vždycky tak kolem 800 až tisícovky,
ale míval jsem víc položek. Mimochodem, jednou jsem si sám sobě z USA
poslal zásilku a nechtěli mi to odbavit, že prý co si mám sám sobě
vystavovat fakturu. Až jsem se naštval, dojel do Prahy, od nich si
vzal vyplněné JSD, donesl jsem ho přes chodbu celníkům, ti dali
razítko a bylo to.

Jinak faktura bývá uvnitř zásilky nebo v igelitu na zásilce. Je docela
dost dobře možné, že tam uvedou $0, to se celníkům nelíbí. Ale možná
uvedli něco rozumného.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem