STM32F4, latence/rezie preruseni

Tomáš Dresler dresler na hw.cz
Středa Duben 17 00:56:57 CEST 2013

Ja vas trochu opravim, vstup do a z preruseni trva na C-M3/4 12 cyklu v
idealnim pripade. Na C-M0 je to dokonce 16, protože nemůže fetchovat a
ukládat reg. paralelne.
Pro FP je nutne nastavit v FPCSR, jaky mod ulozeni se pouzije: nic, lazy
stacking (jen pokud se v IRQ pouzije libovolna instr. FP koprocesoru) nebo
vždy. Při lazy stacking se jen vytvori ramec na stacku a necha se prazdny,
při plnem ukladani se uklada rovnou.

Co se uklada, pokud je FP aktivovany, je jeho priznakovy registr a prvních
16 FP registru (S0-15), dal se meni LR a meni se adresa zasobniku pro
obnoveni FP kontextu.

--
S pozdravem

Tomas Dresler
http://edisonovo.info

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Tuesday, April 16, 2013 11:45 PM
To: HW-news
Subject: Re: STM32F4, latence/rezie preruseni

Neviem ci si rozumieme - u toho Cortex-M sa tych 10 registrov (ano R16 to je
preklep ma byt R15) uklada hardwarovo (resp. vraj mikrokodom, ale to je z
pohladu uzivatela jedno), t.j. tych 10 cyklov dnu a 10 von sa ovplyvnit
nijako neda ani ked sa to napise v asembleri.

Cakal som, ze u tych Cortex-R to bude dramatickejsie - potom, co ste pisali
o tych desiatkach taktov aby sa pohlo pinom...  :-)

wek