Odpadnuty vodic a krokovy motor

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Úterý Duben 16 20:44:20 CEST 2013

Ale jo, bipolar se dokaze tocit i na jednu fazi, podotykam tocit - ne
produkovat nejake vykony.

V podstate kdyz si predstavis civky po 90st a vzdy protilehle zapojene
seriove (nebo paralelne) a budes budit jen jednu fazi - tak se rotor
natoci souhlasne s tou jednou fazi. Pak by se mely nabudit ty civky o
90st ktere jsou uhnile takze se nic nestane a nasledujici krok je zase
ta zapojena strana, ale opacne takze rotor skoci o 180st (v nasem
zjednodusenem motoru) a to bud jednou nebo druhou stranou (podle toho
kde to ma jednodussi) no a jakmile se uz jednou malinko hejbe tak uz ten
pohyb vetsinou udrzi - v podstate ten rotor pak ma skluz za tim
rotujicim magn. polem ktere ho roztaci jako kdyz se snazis neco roztocit
rukou.

RV