Ochrana I/O jak spravne resit?

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Pondělí Duben 15 21:06:43 CEST 2013

OK, zkusme to jinak.
Jake jsou tedy pozadavky na odolnost, velikost, cenu, slozitost,
zatizitelnost, odber v OFF stavu, odber v ON stavu ?

V nasem pripade pro 8 vystupu je to:
8x BD135
8x 1K5 mezi B a E
8x 1N4448 (mezi C a E)
1x PC847
8x SMD odpor 220R
8x LED
1x odporova sit 1K5 pro LED
1x budic 74HCT573

Overeno v prumyslovem prostredi (nekolik set vystupu).

Pro vstupy je pak dulezite:
1. Zda chcete galvanicke oddeleni ?
2. Jaky ma byt odber v On stavu (prilis vysoky vstupni odpor dela zarizeni
citlivym na ruseni) ?
3. Jaka ma by odolnost proti prepeti?

Bez galvanickeho oddeleni je nejlepsi tam dat 74HCT14 (ma jiz integrovane
ochranne diody) + vstupni
delic s vysokym vstupnim odporem.
Duvod pro 7414 je Schmittuv klopny obvod na vstupu.

Bezne pocitame, ze vstup pro 24V musi prezit 35V dlouhodobe.

Co se tyka spotreby, tak nejvice zerou indikacni LED ;)

Slavek
Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori
systemem MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
Adresa:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158