Ochrana I/O jak spravne resit?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Pondělí Duben 15 17:35:01 CEST 2013

Mam presne stejny dojem, jak rikate podobna uloha je vice mene standardni
uloha,kterou resi stovny a tisice vyvojaru. Ocekaval bych u kazdeho druheho
vyrobce podrobne vypracovanou appnote v kere by rozebral doporucena zapojeni
pro ruzne stupne odolnosti.
Samozrejme i me jako stovky jinych napadne, pouzit optron, pri 8 takto
resenych I/O osazenymi H11L1 bude spotreba  8 optronu 12.8mA a pak se budeme
placat po zadech, kterak 32bit MCU za optrony zere jen 8mA :-). Podobne
"genialni" take bude pouziti  DC/DC menice za 140Kc k ochrene MCU za 40Kc :-
), zvlaste kdyz jiz 8 optronu prekroci cenu MCU :-).
Koukal jsem na reseni pouzite wirpoolem a kupodivu to me je podobne, tedy
relativne velky odporovy dleic, pak C a BAV99, v obovdu napajeni pak
varistor, pripadne transil. Teoreticky by to melo prezit i pripojeni sitoveh
napeti na takto reseny vstup.
Kupodivu kamna ktera jsme resil podobnou vec neprezila, respektive prezila,
ale neprezil zdroj :-)
No ja jelikoz jsem to chtel nastudovat , dovolil jsme si dotaz v konferenci
:-)

Hutta