Hromosvod

Pátek Duben 12 14:52:52 CEST 2013

Proto mám uzemění antény (která je v ochranném pásmu hromosvodu) udělané
hromosvorovým drátem, uzeměné přímo na základový zemnič a tak, aby to
při nejhorším nějak vyhovělo i pro úder blesku. Není to vedené po vrchu
fasády, ale v samostatném husím krku (norma požaduje netříštivou trubku)
v instalační liště, kde jsou husí krky s koaxy. Lištu mám na povrchu zdi
pod 20 cm polystyrénem a dole to končí ve skříňce, kam je dotažený
zemnící pásek ze základového zemniče. V té skříňce budou přepěťovky na
koaxech (nevím jestli nestačí jen přizemnit stínění), anténní zesilovač
+ rozbočovač. Tady bude i další propojovací bod základový zemnič - PE,
přepěťovka PE-N a L-N. V obyváku je hned u toho zásuvka pro TV. Tak snad
si blesk vybere ten hromosvod (má samostatné uzemění) a když ne, taky to
snad nějak přežije.
Anděl