Re: call-back propojovací automat na hovory

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Duben 12 13:28:12 CEST 2013


Jasne, CLIP funguje, s tim nema WiFi nic spolecneho.
Podstatou je, ze CLIP by mel prenaset cislo toho, kdo iniciuje hovor, tj. kdo vola.
Takze kdyz vola ucastnik A ucastniku B, tak domovsky operator ucastnika A
preda jeho cislo domovskemu operatorovi ucastnika B, a ucastnik B to uvidi
na svem telefonu.
Ale tady tomu ucastnikovi B nevola ten A, ale vola mu VoIP operator. Takze
by ucastnik B mel videt cislo volajiciho, tj. nejake cislo z rozsahu cisel toho VoIP.
Pokud vidi ucastnik B cislo A, tak to znamena, ze VoIP musel cislo volajiciho
podvrhnout, a operator toho B to musel akceptovat. To je proste telefonni podvod.

PL

********************************

From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, April 12, 2013 1:07 PM
Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory


| 12.4.2013, 13:03:21
| 
| Kdyz CLIP funguje, pokud volam pres VoIP pomovi WiFi, proc by nemohl
| fungfovat v pripade call-backu ?
| Jak by mohl (a k cemu by to bylo dobre), treba ten kyslik poznat, zda se muj telefon
| napojil na VoIP ustrednu pomoci internetu, nebo pomoci call-backu.
| 
| S pozdravem Pavel
|  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
| 
| --
| Petr Labaj napsal:
| 
| >  
| > No ten call-back VoIP operator vi, jake je Vase cislo. Protoze na neho volal.
| > Ale ten dalsi stupen v retezci (napr. O2, v jehoz siti bude cilova stanice, a do
| > jehoz site ten VoIP operator zavolal) proste nepripusti nastaveni odchoziho
| > cisla z jineho rozsahu, nez patri tomu VoIP operatorovi.
| >  
| > Pokud by to pripustil, tak by mohla nastat modelava situace, ze do site O2
| > vola nejaky VoIP operator, pricemz jako odchozi cislo ma nastaveno cislo
| > z rozsahu O2. A to by se zrejme tomu O2, CTU a ani mne moc nelibilo.
| >  
| > PL
| > From: Jiří Němec 
| > To: HW-news 
| > Sent: Friday, April 12, 2013 12:37 PM
| > Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory
| 
| > Bude to normální CLIP, je to bude nějak legislativně omezeno abyste
| > nevolali z libovolného vymyšleného čísla. Většinou je nutné nějakým
| > způsobem ověřit že je to číslo opravdu vaše, u Voocallu a Odorika mi
| > myslím přišly sms a opsal jsem z nich kód, u Mikrotechu jsem snad
| > slyšel o nějakém dopise s podpisem, ale to je už opravdu dávno a jak to mají teď opravdu nevím.
| > Pro ty VOIP operátory to asi nebyla sranda, O2 tím za použití ČTU
| > tahal informace o konkrétních technických řešeních, myslím na Odorik
| > fóru kolem toho byla docela zajímavá diskuze.
| 
| > S pozdravem
| > Jiří Němec
| 
| 
| > Dne 12. dubna 2013 12:08 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):
| > Jak se resi to, aby odchozi cislo bylo to mobilni?
| > V ramci SIP-SIP si jiste muzu delat celkem co chci, ale pokud je tam prechod SIP-bezny operator,
| > tak ten predpokladam nedovoli nastavit jako odchozi cislo takove, ktere nepatri do rozsahu toho
| > VoIP operatora.
| > Nebo uz se dneska kasle i na ta nejzakladnejsi pravidla?
| >  
| > PL
| > ----- Original Message ----- 
| > From: Jiří Němec 
| > To: HW-news 
| > Sent: Friday, April 12, 2013 11:48 AM
| > Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory
| 
| > A od toho tu je callback, který se tu řeší. Nějakým způsobem
| > inicializujete spojení (Internet, SMS, speciální tel. číslo
| > přiřazené kontaktu) a VOIP operátor zavolá vám, jak to zvednete tak
| > zavolá na volané číslo. Platíte dvojnásobek, dnes tedy 1+1 Kč,
| > koncem roku 0,5 + 0,5. Bez paušálu, tarifikace 1+1s a ideální je k
| > tomu VF tarif Odepiš a Android telefon vybaven příslušnou
| > inicializační aplikací. Volá se po GSM síti, takže kvalita i
| > energetická úspornost telefonu je normální, jako odchozí číslo je
| > nastaveno vaše mobilní číslo, takže příchozí hovory jdou mimo VOIP operátora.
| 
| > Doma mám SIP telefony a na mobilech callback. Jistě pro firmu je
| > callback nesmysl, ale firmám naši operátoři nabízí běžně volání za
| > korunu. Pokud nemáte přístup k firemnímu tarifu a nechcete řešit
| > šedivky, pak je pro běžného uživatele VOIP velice výhodný.
| > Samozřejmě pokud měsíčně provoláte různým lidem nějakých 12 hodin,
| > pak se ten flat opravdu vyplatí.  
| 
| > Jako u nás doma možná 12 hodin padne i jen za 1 týden, ale to se
| > volá po příbuzenstvu v rámci jednoho VOIP operátora zdarma. Ty Cisco
| > SIP telefony mají naprosto skvělý hlasitý odposlech, mluvím do zdi
| > na druhé straně místnosti a stále mi je rozumět (výborné při
| > vaření). Člověk pak už ani nemá potřebu vykecávat se do mobilu.
| 
| > S pozdravem
| > Jiří Němec



Další informace o konferenci Hw-list