Re: call-back propojovací automat na hovory

Jiří Němec jiri na nemcovi.eu
Pátek Duben 12 11:48:01 CEST 2013

A od toho tu je callback, který se tu řeší. Nějakým způsobem inicializujete
spojení (Internet, SMS, speciální tel. číslo přiřazené kontaktu) a VOIP
operátor zavolá vám, jak to zvednete tak zavolá na volané číslo. Platíte
dvojnásobek, dnes tedy 1+1 Kč, koncem roku 0,5 + 0,5. Bez paušálu,
tarifikace 1+1s a ideální je k tomu VF tarif Odepiš a Android telefon
vybaven příslušnou inicializační aplikací. Volá se po GSM síti, takže
kvalita i energetická úspornost telefonu je normální, jako odchozí číslo je
nastaveno vaše mobilní číslo, takže příchozí hovory jdou mimo VOIP
operátora.

Doma mám SIP telefony a na mobilech callback. Jistě pro firmu je callback
nesmysl, ale firmám naši operátoři nabízí běžně volání za korunu. Pokud
nemáte přístup k firemnímu tarifu a nechcete řešit šedivky, pak je pro
běžného uživatele VOIP velice výhodný. Samozřejmě pokud měsíčně provoláte
různým lidem nějakých 12 hodin, pak se ten flat opravdu vyplatí.

Jako u nás doma možná 12 hodin padne i jen za 1 týden, ale to se volá po
příbuzenstvu v rámci jednoho VOIP operátora zdarma. Ty Cisco SIP telefony
mají naprosto skvělý hlasitý odposlech, mluvím do zdi na druhé straně
místnosti a stále mi je rozumět (výborné při vaření). Člověk pak už ani
nemá potřebu vykecávat se do mobilu.

S pozdravem
Jiří Němec